Αξιολόγηση και Εκτίμηση της Υφιστάμενης Κατάστασης
Κατά τη διάρκεια μιας εταιρικής αναδιάρθρωσης, είναι σημαντικό να υπάρχει πλήρης κατανόηση της αρχικής κατάστασης. Η ομάδα μας θα συλλέξει αντικειμενικά δεδομένα, ώστε να αξιολογήσει την κατάσταση και να καθορίσει τις παραμέτρους του σχεδίου δράσεως
Ανάπτυξη Σχεδίων και της Στρατηγικής της Επιχείρησης
Αφού αξιολογηθούν οι ανάγκες για αλλαγή, ώστε να είναι επιτυχής η εταιρική αναδιάρθρωση, η ομάδα μας θα σας βοηθήσει να αναπτυχτούν δυναμικά σχέδια και στρατηγικές για να έχει η εταιρεία ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Θα είναι σημαντικό να καταγραφούν αναλυτικά τα μέτρα που θα ληφθούν, τα χρονικά πλαίσια και οικονομικές επιδράσεις, καθώς και η συγκατάθεση όλων των εμπλεκομένων.
Επικοινωνία με τους Υπαλλήλους – Κλειδιά
Οι Υπάλληλοι – Κλειδιά θα πρέπει να ενημερωθούν για τις υφιστάμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας, καθώς και τις επιπτώσεις της μη λήψης διορθωτικών μέτρων. Επίσης, θα πρέπει να τους κοινοποιηθεί ένα περίγραμμα των προτεινόμενων διορθωτικών μέτρων, τα οποία θα πρέπει να συζητηθούν μαζί τους. Επειδή δυνατόν να μην είναι εφικτή η απάντηση σε όλες τις απορίες τους, στόχος πρέπει να είναι η ικανοποίηση των ανησυχιών των υπαλλήλων αυτών με όσο το δυνατόν πιο θετικό τρόπο.
Επικοινωνία με Άλλους Υπαλλήλους
Είναι σημαντικό να διευθετηθεί συνάντηση, όσο πιο σύντομα γίνεται, με όλους τους υπαλλήλους και τους αντιπροσώπους τους στις συνδικαλιστικές οργανώσεις, ιδιαίτερα εάν σχεδιάζονται απολύσεις. Μια παρατεταμένη περίοδος αβεβαιότητας, η οποία τροφοδοτείται από φήμες, δεν θα είναι θετική για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας. Αν και είναι δύσκολο να δημοσιοποιούνται κακά νέα, η έγκαιρη κοινοποίησή τους, με την ανάλογη ευαισθησία, είναι επιθυμητή.
Συνάντηση με τις Τράπεζες
Οι τράπεζες και άλλοι φορείς ,που έχουν κάνει οικονομικές επενδύσεις στην επιχείρηση, θα πρέπει να ενημερωθούν όσον αφορά στα προτεινόμενα σχέδια αναδιοργάνωσης. Εάν είναι δυνατόν, θα πρέπει να διευθετηθούν συναντήσεις, ώστε να συζητηθούν τα σχέδια αυτά και να ζητηθούν διαβεβαιώσεις για συνεχή και περαιτέρω υποστήριξη της εταιρείας.
Συνάντηση με τους Πελάτες
Ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης, στην οποία βρίσκεται η εταιρεία, είναι αναγκαίο να δοθούν διαβεβαιώσεις στους πελάτες – κλειδιά της εταιρείας, όσον αφορά στα σχέδια αναδιοργάνωσης και τα οφέλη που θα προκύψουν. Η κίνηση αυτή είναι επιτακτική, εάν ο λόγος της οικονομικής κάμψης της εταιρείας ήταν η κακή εξυπηρέτηση, η κακή ποιότητα των προϊόντων ή ο,τιδήποτε άλλο οδήγησε στην μη ικανοποίηση των πελατών στα αναμενόμενα ή συμφωνηθέντα επίπεδα.
Συνάντηση με τους Προμηθευτές
Οι φήμες από μόνες τους για αναδιοργάνωση της εταιρείας, δυνατόν να προκαλέσουν την επιβολή δρακόντειων μέτρων εκ μέρους των προμηθευτών, όσον αφορά στους όρους πληρωμής, πράγμα που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την επιτυχία του σχεδίου αναδιοργάνωσης. Σε περίπτωση που εξασφαλιστεί η υποστήριξη των τραπεζών και των επενδυτών, συστήνεται η διευθέτηση συναντήσεων με τους προμηθευτές της εταιρείας ώστε να τους αποκαλυφθούν τα σχέδια αναδιοργάνωσης και να ζητηθεί η υποστήριξη τους.
Διατήρηση της Ρευστότητας
Η ομάδα μας θα εξετάσει και θα βελτιώσει τις διαδικασίες διατήρησης της ρευστότητας της εταιρείας, όπου αυτό χρειάζεται. Εάν είναι δυνατόν, θα διαπραγματευτεί επέκταση των όρων πληρωμής, που επιβάλλουν οι προμηθευτές ,και θα εξετάσει εις βάθος όλα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας που πιθανόν να είναι αχρησιμοποίητα.
Εισαγωγή Νέων Εκσυγχρονισμένων Συστημάτων και Διαδικασιών.
Η ομάδα θα αναλύσει εις βάθος τα υφιστάμενα συστήματα και διαδικασίες της εταιρείας, ώστε να διαπιστώσει κατά πόσον συνάδουν με τους στόχους του σχεδίου αναδιοργάνωσης. Εάν χρειάζεται, θα πρέπει να εφαρμοστούν αλλαγές. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η συνέχιση εφαρμογής των παλιών πρακτικών είναι πιθανόν να οδηγήσει στο ίδιο παλιό αποτέλεσμα. Η εφαρμογή θετικών και κερδοφόρων αλλαγών θα πρέπει να κοινοποιηθεί στους υπαλλήλους της εταιρείας, ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν τους ρόλους τους στο νέο εργασιακό τους περιβάλλον.
Εποπτεία, Εκτίμηση και Λήψη Δράσης
Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας αναδιοργάνωσης, θα πρέπει να γίνεται τακτική εκτίμηση των αποτελεσμάτων, σε συνάρτηση με το σχέδιο αναδιοργάνωσης. Θα πρέπει να λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα, εάν χρειάζονται. Θα πρέπει να καθοριστούν Βασικοί Δείκτες Απόδοσης (Key Performance Indicators (KPI), οι οποίοι θα δώσουν μια εικόνα της απόδοσης της εταιρείας επί καθημερινής, εβδομαδιαίας ή μηνιαίας βάσεως. Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης περιλαμβάνουν τα οικονομικά ή μη οικονομικά μέτρα και αντικατοπτρίζουν τις σημαντικές πτυχές της εταιρείας που θα καθορίσουν την επιτυχία ή την αποτυχία.
Τέλος, σημειώνουμε πως θα πρέπει να κοινοποιηθεί η πρόοδος της διαδικασίας αναδιοργάνωσης σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως τους υπαλλήλους, τους πελάτες, τους προμηθευτές και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.